صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 16
  1. #1
    صلحایار
    مدال ها:
    Discussion Ender

    آخرین بازدید
    امروز [ ۱۸:۳۲]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-۱۲-۲۶
    محل سکونت
    خارجه
    نوشته ها
    8,534
    امتیاز
    47,734
    سطح
    1
    Points: 47,734, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 34.0%
    سپاس ها
    2,544
    سپاس شده 1,512 در 813 پست

    پیش فرض یوگا زایمان - انواع تنفس

    در این مبحث اگه خدا توانایی بده دوست دارم حرکات و نکاتی را که در هنگام زایمان طبیعی می تونه خیلی کمک باشه را مطرح کنم. اینها نکاتیه که متاسفانه تو زایمان های بیمارستانی امروزی کمتر بهش توجه میشه و کسی به مادر ها آموزش های لازم را نمیده. در حالیکه خیلی می تونه به کنترل درد و آرامش مادر کمک کنه.

    قبل از هر چی یاد آوری کنم اگه نگرانی برای انجام این حرکات دارید حتما با پزشکتون مشورت کنید. من هیچ گونه مسولیتی در مورد مفید یا غیر مفید بودن این حرکات و تمرینات به عهده نمی گیرم.

    این نکات را از کتابی به اسم Breathe Your Way Through Birth with Yoga ترجمه و تلخیص می کنم. امیدوارم که مفید باشه. البته چون وقتم فوق العاده کمه نمی تونم سریع پیش برم ولی امیدوارم که ذره ذره کار را به اتمام برسونم.


    از نظرات و پیشنهاداتتون هم استقبال می کنم.

    به امید داشتن زایمانی سهل و آرام. oi oi


    }{}{ }{}{ }{}{ اگه میخواید که تمرین ها را ذخیره یا چاپ کنید روی تمرین ها که به صورت عکس نمایش داده میشوند کلیک راست کنید و گزینه Save Picture As یا Print Picture را بزنید.
    اَللّهُمَّ اِنّى اَعُوذُ بِكَ مِنْ نَفْس لا تَشْبَعُ، وَ مِنْ قَلْب لا یَخْشَعُ، وَمِنْ عِلْم لا یَنْفَعُ
    بار خدایا به تو پناه مى برم از نفسى كه (از خواهش) سیر نشود و از دلى كه خشوع ندارد و از دانشى كه سود ندهد

  2. #2
    صلحایار
    مدال ها:
    Discussion Ender

    آخرین بازدید
    امروز [ ۱۸:۳۲]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-۱۲-۲۶
    محل سکونت
    خارجه
    نوشته ها
    8,534
    امتیاز
    47,734
    سطح
    1
    Points: 47,734, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 34.0%
    سپاس ها
    2,544
    سپاس شده 1,512 در 813 پست

    پیش فرض پاسخ : یوگا زایمان

    یوگا تنفس عمیق است، نفس های عمیقی که شما باید در طول به دنیا آوردن نوزادتان بکشید. با یادگیری تمرکز کردن بر روی نفس هایتان قادر خواهید بود که توجه خودتان را به عمق درونی خودتان، جایی که از آن آرامش و حمایت دریافت میکنید، جلب کنید.

    نفس کشیدن بر روی احساس شما تاثیر می گذارد، اگر سریع نفس بکشید، قلب شما سریعتر خواهد زد، نبض شما سریعتر خواهد بود و شما احساس ترس و نگرانی و عصبی بودن خواهید کرد. همینطور اگر آرام نفس بکشید، نفس های عمیق و طولانی، شما آرام خواهید شد، قلب شما آرام تر خواهد زد و شما احساس خونسردی و تمرکز می کنید.

    ممکن است که شما نتوانید موقعیتی را تغییر دهید ولی با تغییر در الگوی تنفستان، احساستان را نسبت به موقعیت تغییر می دهید. این حالت در موقع زایمان بسیار با ارزش است. وقتی مادر بر روی تنفسش تمرکز کند می تواند خونسردی خودش را حفظ کند.
    اَللّهُمَّ اِنّى اَعُوذُ بِكَ مِنْ نَفْس لا تَشْبَعُ، وَ مِنْ قَلْب لا یَخْشَعُ، وَمِنْ عِلْم لا یَنْفَعُ
    بار خدایا به تو پناه مى برم از نفسى كه (از خواهش) سیر نشود و از دلى كه خشوع ندارد و از دانشى كه سود ندهد

  3. #3
    صلحایار
    مدال ها:
    Discussion Ender

    آخرین بازدید
    امروز [ ۱۸:۳۲]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-۱۲-۲۶
    محل سکونت
    خارجه
    نوشته ها
    8,534
    امتیاز
    47,734
    سطح
    1
    Points: 47,734, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 34.0%
    سپاس ها
    2,544
    سپاس شده 1,512 در 813 پست

    پیش فرض پاسخ : یوگا زایمان

    با دم عمیق، شما به بدن و نوزادتان اکسیژن بیشتری می رسانید و با بازدم آهسته بدنتان را آرام می کنید و باعث ترشح بیشتر اندورفین در بدن، راه طبیعی مقابله با درد و استرس، می شوید. بازدم طولانی و آرام همچنین جای بیشتری برای کشیدن هوا به داخل باز می کند. از نظر فیزیولوژی، تمرین تنفس های عمیق باعث می شود که فشار خون متعادل باقی بماند.

    تمرینات تنفسی ابزار شماست. ایرادی ندارد اگر، فقط با یک یا دو نوع آن راحت باشید. همان روش را خوب تمرین کنید که به طور ناخودآگاه بتوانید در طول زایمان، همانگونه نفس بکشید. تمرینات تنفسی دو گروه هستند. یک دسته تنفس هایی که می توانید در طول انقباضات رحمی در طول زایمان استفاده کنید. دسته دوم تمرینات تنفسی، آنهایی هستند که باعث ایجاد آرامش و سلامت شما می شوند چه بین انقباضات رحمی در حین زایمان یا در زندگی معمولی.
    اَللّهُمَّ اِنّى اَعُوذُ بِكَ مِنْ نَفْس لا تَشْبَعُ، وَ مِنْ قَلْب لا یَخْشَعُ، وَمِنْ عِلْم لا یَنْفَعُ
    بار خدایا به تو پناه مى برم از نفسى كه (از خواهش) سیر نشود و از دلى كه خشوع ندارد و از دانشى كه سود ندهد

  4. #4
    صلحایار
    مدال ها:
    Discussion Ender

    آخرین بازدید
    امروز [ ۱۸:۳۲]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-۱۲-۲۶
    محل سکونت
    خارجه
    نوشته ها
    8,534
    امتیاز
    47,734
    سطح
    1
    Points: 47,734, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 34.0%
    سپاس ها
    2,544
    سپاس شده 1,512 در 813 پست

    پیش فرض پاسخ : یوگا زایمان

    از تمرینات ارائه شده استفاده کنید تا خودتان را با ریتم تنفسیتان آشنا کنید. هرچه بیشتر با ریتم تنفسی خودتان آشناتر باشید بهتر می توانید متوجه بشوید که چه موقع منقبض شده اید و نفس خود را حبس کرده اید.
    این تمرینات می تواند در هر محیط آرامی انجام شود، فقط به این نکات دقت داشته باشید.

    - برخلاف یوگا سنتی، در این تمرینات از راه بینی نفس را داخل می کشید و از راه دهان نفس را بیرون می دهید، مگر اینکه خلاف این در دستور تمرین گفته شده باشد.

    - باید در محل راحتی نشسته باشید. مطمئن باشید که به اندازه کافی کوسن و متکا داشته باشید که در صورت لزوم برای راحتی بیشتر استفاده کنید. می تونید 4 زانو نشسته باشید یا ...(عکس)

    - یادتون باشه این حالت نشستن صرفا برای تمرین نفس کشیدن است و در زایمان استفاده نمیشه. وقتی خوب تمرینات نفس کشیدن را یاد گرفتید سپس با موقعیت ها و حرکات مختلف زایمان (مثلا راه رفتن، خم شدن به جلو به روی متکا یا روی چهار دست و پا) آن را تمرین کنید.

    - صبور باشید و اگه احساس کردید نفستون بند اومده یا ناراحت هستید تمرینات را متوقف کنید. هیچ وقت نفستون را حبس نکنید و زیاده از حد نفس را داخل ندهید. چرا که اینها برای حاملگی خطرناک هستند.

    - سعی نکنید که همه تمرینات تنفسی را یکدفعه انجام بدهید. خیلی زیاد خواهد بود و ممکنه که حالتان را بهم بریزد. یکی دو تا از آنها را انتخاب کنید و آهسته و آرام پیش بروید.

    - این تمرینات تنفسی ممکن است که احساسات شما را تحریک کند. اگر چنین شد نگران نشوید. تمرین را متوقف کنید و زمان دیگری آنها را انجام دهید.

    - اگر از افسردگی یا بیماری های روانی رنج می برید و یا دارو مصرف می کنید قبل از شروع تمرینات با دکتر خود تماس بگیرید.
    اَللّهُمَّ اِنّى اَعُوذُ بِكَ مِنْ نَفْس لا تَشْبَعُ، وَ مِنْ قَلْب لا یَخْشَعُ، وَمِنْ عِلْم لا یَنْفَعُ
    بار خدایا به تو پناه مى برم از نفسى كه (از خواهش) سیر نشود و از دلى كه خشوع ندارد و از دانشى كه سود ندهد

  5. #5
    مدیر کل سایت صلحاء

    آخرین بازدید
    دیروز [ ۱۱:۱۵]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-۴-۳۰
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    11,604
    امتیاز
    102,234
    سطح
    1
    Points: 102,234, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 32.0%
    سپاس ها
    2,168
    سپاس شده 1,945 در 1,100 پست
    حالت من
    Mehrabon

    پیش فرض پاسخ : یوگا زایمان


    مثله همیشه عالی و بینظیر 03 03 03

    ممنون عزیز دل ُُ ُُ

    نقل قول نوشته اصلی توسط هدی

    تو زايمان بعديم انشاالله استفاده ميكنم ُُ
    هدی خانمی دوباره نی نی میخوای ^ ^ ^

    هدی جان راستی یه سوال زایمان دوم راحتر بود؟ ^ ^ ^


  6. #6
    مصلح

    آخرین بازدید
    ۱۹-۱۲-۱۳۹۲ [ ۲۲:۰۱]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۹-۱-۲۴
    محل سکونت
    تهران
    سن
    31
    نوشته ها
    2,162
    امتیاز
    17,394
    سطح
    1
    Points: 17,394, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    سپاس ها
    157
    سپاس شده 242 در 104 پست
    حالت من
    Ashegh

    پیش فرض پاسخ : یوگا زایمان

    اگر خدا توانشو بده چرا نخوام خانمي 0b
    آره گلم بچه دوم خيلي راحت تره ُُ


  7. #7
    صلحایار
    مدال ها:
    Discussion Ender

    آخرین بازدید
    امروز [ ۱۸:۳۲]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-۱۲-۲۶
    محل سکونت
    خارجه
    نوشته ها
    8,534
    امتیاز
    47,734
    سطح
    1
    Points: 47,734, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 34.0%
    سپاس ها
    2,544
    سپاس شده 1,512 در 813 پست

    پیش فرض یوگا زایمان - آشنایی با ریتم تنفس

    آشنایی با ریتم تنفس

    اَللّهُمَّ اِنّى اَعُوذُ بِكَ مِنْ نَفْس لا تَشْبَعُ، وَ مِنْ قَلْب لا یَخْشَعُ، وَمِنْ عِلْم لا یَنْفَعُ
    بار خدایا به تو پناه مى برم از نفسى كه (از خواهش) سیر نشود و از دلى كه خشوع ندارد و از دانشى كه سود ندهد

  8. #8
    صلحایار
    مدال ها:
    Discussion Ender

    آخرین بازدید
    امروز [ ۱۸:۳۲]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-۱۲-۲۶
    محل سکونت
    خارجه
    نوشته ها
    8,534
    امتیاز
    47,734
    سطح
    1
    Points: 47,734, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 34.0%
    سپاس ها
    2,544
    سپاس شده 1,512 در 813 پست

    پیش فرض یوگا زایمان - تنفس شمارشی

    تنفس شمارشی

    اَللّهُمَّ اِنّى اَعُوذُ بِكَ مِنْ نَفْس لا تَشْبَعُ، وَ مِنْ قَلْب لا یَخْشَعُ، وَمِنْ عِلْم لا یَنْفَعُ
    بار خدایا به تو پناه مى برم از نفسى كه (از خواهش) سیر نشود و از دلى كه خشوع ندارد و از دانشى كه سود ندهد

  9. #9
    صلحایار
    مدال ها:
    Discussion Ender

    آخرین بازدید
    امروز [ ۱۸:۳۲]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-۱۲-۲۶
    محل سکونت
    خارجه
    نوشته ها
    8,534
    امتیاز
    47,734
    سطح
    1
    Points: 47,734, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 34.0%
    سپاس ها
    2,544
    سپاس شده 1,512 در 813 پست

    پیش فرض یوگا زایمان - تنفس با صدا

    تنفس با صدا

    اَللّهُمَّ اِنّى اَعُوذُ بِكَ مِنْ نَفْس لا تَشْبَعُ، وَ مِنْ قَلْب لا یَخْشَعُ، وَمِنْ عِلْم لا یَنْفَعُ
    بار خدایا به تو پناه مى برم از نفسى كه (از خواهش) سیر نشود و از دلى كه خشوع ندارد و از دانشى كه سود ندهد

  10. #10
    صلحایار
    مدال ها:
    Discussion Ender

    آخرین بازدید
    امروز [ ۱۸:۳۲]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-۱۲-۲۶
    محل سکونت
    خارجه
    نوشته ها
    8,534
    امتیاز
    47,734
    سطح
    1
    Points: 47,734, Level: 1
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 34.0%
    سپاس ها
    2,544
    سپاس شده 1,512 در 813 پست

    پیش فرض پاسخ : یوگا زایمان

    نقل قول نوشته اصلی توسط صلحاء

    فکر کنم این تنفسها واقعا مفید باشه 0b

    موقع زایمان طبیعی کثرا نفس کم میارن اگه دم بتونه یه مه اخرو از این یوگا ستفاده کنه فکر کنم خیلی تو زایمن کمکمش باشه ُُ
    آره گلم. به خصوص تو کنترل و مدیریت درد خیلی موثرند. من امتحان کردم. ُُ
    اَللّهُمَّ اِنّى اَعُوذُ بِكَ مِنْ نَفْس لا تَشْبَعُ، وَ مِنْ قَلْب لا یَخْشَعُ، وَمِنْ عِلْم لا یَنْفَعُ
    بار خدایا به تو پناه مى برم از نفسى كه (از خواهش) سیر نشود و از دلى كه خشوع ندارد و از دانشى كه سود ندهد

 

 
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •